2019. július 3., szerda

Napom






Apám is Iván... Én István Iván vagyok, az Istvánt nem használom. Az István nevet anyám nagyobbik bátyja után kaptam, aki korán meghalt.
Az Ivánt apám után, aki ezek szerint nem ismerte azt a zsidó szokást, hogy élőről nem nevezünk el leszármazottat, vagy nem érdekelte, pedig a háború előtt rabbiképzőbe is járt, utána meg az ismert okokból nagyjából elege is lett neki ebből az egészből, és áttért a motorversenyzésre...

Bátyám Tamás János. A Jánost anyám kisebbik bátyja után kapta, akiről máshol írtam, a Tamást viszont saját jogon.
Most veszem észre - így hatvanon túl, hogy nekem tulajdonképpen nincs is saját nevem.

Az esetek 90 %-ban mindenhol leistvánoznak, amikor az Iván nevet olvassák. Az Iván név egyszerűen nem fér bele a magyar lakosság szókészletébe.
Plusz gyerekkoromban annyit szívtam az Iván miatt, hogy orosz név, hogy megszerettem. Ragaszkodom is hozzá, mint a rossz gyerek az iskolában a rosszaságához. Arról híres ugyanis.

Az Iván névvel egy alkalommal nagy sikerem volt... Lengyelországban csatangoltunk Reich Tomival, és egy diákszálláson laktunk. Délután lementünk focizni az udvarra, épp játszott ott egy szovjet gyelegácija egymással, a Tomit bevették az egyik csapatba, engem a másikba. Gyorsan megkérdezték, hogy hívnak, ha kiabálni kell nekem játék közben.
Mondtam természetesen, gyanútlanul, hogy Iván…
Megállt a játék, hirtelen odajött az összes orosz, néztek rám boldogan, mint a jóllakott ufók, és majdnem feldobáltak örömükben 🙂
Azóta sem volt hasonló csodás élményem a nevem miatt.

A nők egy része kedveli az Iván nevet, mert azt hiszik, hogy ez olyan elegáns dolog, én meg nem szoktam megingatni őket ebben a hitükben, és ettől kezdve próbálok elegánsan viselkedni, ami ebben a surmó világban nem is nehéz..

Magyarországon két község is van " Iván" névvel. Az egyik „Iván” Répcelak, Beled és Csepreg mellett van, ez utóbbi sajnos kicsit emlékeztet a csepeg szóra... a másikat " Ivándárda"-nak hívják, Illocska, Kislippó, Lapáncsa közelében. A település nevének szexuális kicsengését felesleges is hangoztatni, egyszerűen nagyon jó lehet ott élni a nőknek...

Az Ivánok általában tehetséges és/vagy jóképű férfiak. 
Elég ha Darvas Ivánra gondolunk, aki a jól hangzó Szilárd nevet cserélte el önként vállalt mártíromságként Ivánra, meg a Szilárd már foglalt is volt. De rajta kívül jóképű és színész Iván-nak itt van még a Fenyő Iván meg Kamarás Iván, írónak Mándy Iván, Bächer Iván vagy Andressew Iván, táncosnak Markó Iván, rock zenésznek Vitáris Iván az Iván és a Parazol-ból, dalszövegírónak és zeneszerzőnek a Szenes Iván, karmesternek Fischer Iván, sportkommentátornak a Hegyi Iván, még sorolhatnám.

De a külföldi hírességek közűl is sokan fényezik a nevet. Ivan Rodriguez a Texas Rangers-ből, Ivan Rakitic a Barcelonából, Ivan Zamorano a chilei legenda, Ivan Lendl a savanyúképű cseh teniszező, az oroszok végtelen sorát nem is említve, csak utalok Pavlov Ivan-ra vagy Turgenyevre, Goncsarovra, de náluk a képet erősen beárnyékolja Serov illetve Rettenetes Iván, akinek legalább a neve őszinte és óvatosságra intő.
A nőknél éppen aktuális Ivana és Ivanka Trump, írtam is Trump-nak levelet, hogy ha úgy vesszük én is Ivanka vagyok, de nem küldött pénzt…
Van még a Scarlett Johansson, aki egyáltalán nem Iván, viszont igazi kedvencem, ezért eltekintek ettől a hiányosságtól.
A teljesség kedvéért leszögezem, hogy a NER rendszerében egyetlen Iván sincs, ha mégis, akkor kérem törölni.

Összefoglalva tehát az Iván név jó választás, jár bizonyos kellemetlenségekkel, de összességében egy biztos találat gyereknek, felnőttnek egyaránt.

Nincsenek megjegyzések: