2009. január 11., vasárnap

Judapest.org: Pont.









CNN-es kesergésem bekerült a Judapest.org-ra.

Sajnos ez lett az utolsó csepp ott a pohárban, a cikk azonnal kiélezte a véleménykülönbségeket a szerkesztőségben, és Shadai bezárta a boltot.

Végtelenül sajnálom, hogy ebben az írásom ha nem is érdemben, de időzítésben szerepet játszott.

Nagyon felületesen ismertem a site-ot, néha benéztem oda, tetszett fiatalos friss szelleme, avantgard hangvétele és az a mentalitás, mely egy másik nemzedék pozitív zsidó identitástudatát árasztotta.

Most próbáltam tájékozódni, és azt látom, hogy kizárólag antiszemita site-okon van visszhangja a történetnek, természetesen a kellő kárörvendéssel és a szokásos uncsi fasiszta trágyaszaggal.

A jelentős zsidó site-ok nem vesznek tudomást a dologról, nem hangzik el semmi, hallgatás van.

Ez egy nem normális állapot, már az sem, hogy a jelentős zsidó site-ok hagyományosan rossz viszonyban vannak egymással, az okokat meg sem próbálom elemezni.

Én magam a JMP-t, a Sofart, a Zsidónegyed.com-ot (amíg volt) és a Judapestet ismerem ismertem, jobban vagy kevésbé, és tisztában vagyok vele, hogy egymás nevei nem szívesen látott szavak egyiken sem, előbb lehet leírni bárhol ahmadinezsad vagy szálasi nevét, mint a másik internetes zsidó cégét.

Ez önmagában is elkeserítő.


Most, hogy kimúlt az egyik nagy mogul, én itt a kis falmelléki oldalamon jelzem, hogy eggyel kevesebben lettünk.

.

21 megjegyzés:

bat írta...

Olvastam a JP-en az írásod kommentjeit.
Elképesztő, hogy van olyan, aki nem tudja alkalmazni az olvas -> értelmez végtelenül egyszerű szekvenciát, még ott sem.

"Ez egy személyes vélemény volt, az írás stílustalansága, kidolgozatlansága és cinikussága miatt.
És reméltem, hogy nem lesz szó olyan dologról, amiről gyakorlatilag nem lehet okosat mondani."

"bede márton írása teljesen hozza a formát. nem tudom miért csodálkoztok ezen? már a matulás korszakában is a vegytiszta cinizmus volt, kb a:
tőlem felfordulhat mindenki, szarok én bele, csak csöndben csinálják, mert zavar…"

Nemes Iván írta...

http://www.szombat.org/szep%20volt%20bruno.html

a Szombat az imént reagált.

חנה írta...

Kedves Wwan, maga wan, azok meg nincsenek..., hullik a férgese...
Azon pedig ne csodálkozzon, hogy nem reagál a kutya se..., hisz zsidó honfitársaink zöme, vagyonkája, családja és önmaga féltésével van elfoglalva,
mit nekik judapest, sőt, mit nekik Gáza és Jeruzsálem...

aliz írta...

kedves wann (régi ismerős zs/4-ből,("") meg jmpoint (")..., üdv itt külön-blogodon!:) judapest "bezárásáról" én is szomorkodva értesültem, ott, de nem is hittem volna, hogy ehhez te is "hozzájárultál"!

tudózsidó írta...

Kedves Ani, csigavér...

Kedves wwan, a "jelentős zsidó site-ok" és a JP viszonyának leírására korántsem csak az általad sugalmazott féltékeny ignorancia az egyetlen lehetséges magyarázat.

A valóságban maga a JP határolódott el tőlünk mélységes lenézéssel és ignoranciával, Woody Allen szellemében: "Nem akarok olyan klubhoz tartozni, amely engem elfogad tagnak."

bat írta...

Tiszta Brian élete...
http://www.youtube.com/watch?v=ZgNGTlmIapI

Nemes Iván írta...

Tudozsidó:

Szándékosan nem elemeztem, hogy miért az a végeredmény ami.

Az ártatlan olvasónak fogalma sem lehet, ahogy nekem sem, hogy mi van a háttérben, és miért, hogyan alakult ki ez a helyzet.

Amit most tudatsz, az egy lényeges info, és erről is lehetne nyitni egy pezsgő posztot.
Ha a bejegyzésedet nem tartod egyenlő súlyú és formájú megjelenésnek a postban megjelent szöveggel, akkor az infód alapján kiveszem a mostani szövegemből az erre utaló részt,más igazságos és az alkalomhoz illő lehetőség nem lévén.

Egyébként így a helyzet még elkeserítőbb, még kiábrándítóbb, mint az egyszerű féltékenység.
Ha egyetértsz vele, ebből az alkalomból nem kezdenék nyomozni, hogy kinek mi a viszonya a másikhoz, és miért.
A kérdés inkább az számomra, hogy van-e hajlandóság ennek megváltoztatására.

Nemes Iván írta...

Kedves Ani, Önt elragadta az indulat.
Ha egyetért vele, írjon egy toleránsabb bejegyzést, és akkor ezt az elhamarkodottat közös elhatározással innen diszkréten és közös erővel eltávolítjuk.

wwan

Nemes Iván írta...

Kedves Alíz!

Én is üdvözöllek, olvasgasd a rosszabbnál rosszabb írásaimat!

Az hogy nem hitted volna rólam, hogy mindennek én vagyok az oka, az nem meglepő, már más is csalódott bennem, aki jobban megismert. :-)

Névtelen írta...

Én sokat olvastam a Judapestet, és sajnálom, hogy vége. Az egyetlen negatívum, hogy vannak dolgok amikről egyszerűen nem vettek tudomást, és nem is akartak róla beszélmi - pl. Gáza.
Viszont nagyon sok jó olvasmány van rajta!

tudózsidó írta...

Wwan, nem lehet, hogy esetleg túlkombinálod a dolgokat és kicsit túlértéleled a szerepedet? Neked tiszta haszon, hogy most már örökre a JP címlapján maradsz. :)

Azért meg hogyhogy nincs lelkifurdalásod, hogy a Sófár viszont azóta se halt bele, hogy oda (meg a hírlevélbe) már a JPnél jó két nappal korábban feltettem ugyanazt a cikkedet? :)

aliz írta...

kedves wwan! az biztos, hogy nem értünk egyet: ami neked "rossznál-rosszabb", az nekem jobbnál-jobb! :)
és annak biztos te vagy az oka, hogy - bármiről -akár szomorú dologról is lett légyen szó - mindig megnevettetsz! :)

(meg a régi fotóim beszkennelésének is, ami aztán blogjaimat elárasztotta - )

tudózsidó írta...

Ignorancia ügyben meg elgondolkozhattál volna, amikor "Sofar"-tartalmú hozzászólásodat a JP automatikus moderációja "rendszerellenesnek" minősítette, és kézi jóváhagyásra visszatartotta...

Nemes Iván írta...

Tudózsidó!

Amennyiben igyekszem az új infódnak megfelelően korrekten eljárni és tisztességesen, az még nem feltétlenül a szerepem túlértékelése, csupán morális igényesség.
A válaszodat vártam egyébként a kérdésemre, hogy mi lenne a korrekt szerinted.

A második dolog:

A Sofar elsőközlő szerepét a Judapesten megjelent egyetlen hozzászólásomban szó szerint beírtam.

Az meg hogy nekem tiszta haszon, hogy egy élétre ott vagyok a Judapest fejfáján, az nem egy öröm, publicitás szempontjából pedig többet hozott volna, ha él a site, reagálnak a cikkemre, ahogy az első órában rengetegen meg is tették, továbbá az is, ha nem ez lett volna az első és utolsó beírásom.

Szóval tiszta szándékkal csináltam ezt a posztot is, nem értem miért kell védekeznem.

Nemes Iván írta...

Richard!

Valóban nem akartak beszélni Gazaról, ahogy ezt szerkeztőségi álllásfoglalásukban le is írták.

Azután mégiscsak baraktak egy külsős anyagot, ami után ez lett.

Ha elolvasom a hozzászólásokat, amik a CNN cikkre érkeztek, jórészt magáról a konfliktusról szóltak, nem a cikkben felvetett média manipulációról, tehát abban is volt ráció, hogy esetleg ezt az indulatokkal fűtött ökölharcot akarták elkerülni, ami ahogy mondják nem a zsánerük.

Egy lap szerkesztőinek valóban több lépésre előre kell gondolodniuk.

tudózsidó írta...

Kedves Wwan, nem tudom, miért kéne védekezned, nem hiszem, hogy bántottalak volna. Teljesen korrektül jártál el, nincsen semmi gond, csak a fenti posztban adott helyzetértékeléseddel kapcsolatban mutatkozik közöttünk némi divergencia, amit kizárólag személyes megszólíttatás miatt bátorkodtam tisztázni. :)

חנה írta...

Kedves Wwan,

természetesen egyetértek, elragadott az indulat. Énmáncsakilyen vagyok. Kérem, legyen tolerásabb, nagy teher ennyi indulattal zsidóskodni itt kis hazánkban...;)
A kommentemet pedig nem szeretném levetetni. Amennyiben vélemény/ízlés/stílusbeli különbségek folytán Ön le akarja venni, tegye nyugodtan, toleránsan fogom szemlélni.
Azt nem igazán tudom, melyik részén akadt ki...
Az első mondatomban a hullik a férgese annak szólt, hogy ma mindenki blogot ír, s működik a természetes kiválasztódás..., ez nem baj, a baj az, milyen irányba... Én az Ön blogját örömmel olvastam, s ezt dícséretnek szántam.
A hozzászólásom második fele keserű vígasz lett volna...
Tartami részét tekintve pedig csak annyi: meglátjuk, hányan leszünk ma a Fullánk utcában...
Ne legyen igazam!

tudózsidó írta...

Ne legyen igazad, hogy hányan leszünk??? :O

חנה írta...

Szurkapiszka bácsinak:
"zsidó honfitársaink zöme, vagyonkája, családja és önmaga féltésével van elfoglalva"
ebben ne legyen igazam :P

Névtelen írta...

"azt látom, hogy kizárólag antiszemita site-okon van visszhangja a történetnek"

Hol? Én nem láttam ilyen visszhangot antiszemita oldalakon.

Ami nyilvános visszhangot eddig regisztráltunk (megjelenési sorrendben):

Szily László (Index.hu), JAN. 9.:
http://szily.blog.hu/2009/01/09/csokken_a_magyar_zsidosagteljesitmeny_r_i_p_judapest

Vadjutka: Szomorú vagyok JAN.9:
http://vadjutka.blogspot.com/2009/01/szomor-vagyok.html

Gabrilo (Against All Modernity): Requiem egy zsidó álomért JAN.9:
http://revoltagainstmodernity.blogspot.com/2009/01/requiem-egy-zsid-lomrt.html

Szántó T. Gábor (Szombat), JAN. 11:
http://www.szombat.org/szep+volt+bruno.html

Immortalis blog:
http://immortalis.blog.hu/2009/01/09/bezar_a_bazar_11

Konzervatórium, JAN. 12:
http://konzervatorium.blog.hu/2009/01/12/egy_sikertortenet_lezarasahoz


Ezen kívül érkezett eddig 316 komment a JP-n a hírre, a Facebook-on úgy 30-40, valamint kaptunk eddig legalább száz email-t (köztük jópárat zsidó szervezetek vezetőitől, including Chabad-EMIH, Marom és Haver).

Szóval nem mondanám azt, hogy csak kárörvendő szélsőjobboldali reakciók vannak (sőt).

Üdvök,
Shadai

Nemes Iván írta...

Üdv Shadai!

Én az adott időpontban kerestem reagálásokat az általam ismert nagyobb közösségi site-okon.

Köszönet, hogy beidézted a cikkeket, és a személyes siteokat, megnézem őket.

És mivel a Judapesten megírtad az utolsó postot, 2 lehetőséged maradt:

Vagy ismét megnyitod a Judapestet, ahogy ezt presszionálják, vagy ha csökönyös és szavatartó akarsz lenni, akkor ha a Judapestbe nem is, de ide nyugodtan írhatsz, azzal nem szeged meg a döntésedet. :-)

Szerintem komoly durranás lenne, ha megjelenne a világhálón:
Shadai áttette közösségi agóráját wwan albérleti lakrészébe... :-)
Tehát jöhet a poszt!